niedziela, 14 grudnia 2014

Chutney żurawinowy o zapachu świąt


Przygotowanie chutney'a nie zabiera wiele czasu, a jest fajnym dodatkiem smakowym do świątecznych pieczystych.
Moje ulubione to: figowe i śliwkowe, ale te przyrządza się wczesną jesienią. Teraz, gdy z owocami krucho – najlepiej sprawdzi się konfitura żurawinowa. Zwłaszcza, że ta po prostu bardzo się lubi z mięsem. 
Podrzucam więc pomysł na prosty chutney. Pachnący trochę cynamonem, trochę pomarańczą i obowiązkowo z nutką ostrzejszą – u mnie tym razem z czosnkiem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamiast niego (lub obok niego) użyć świeżego imbiru...



Chutney żurawinowy

500g (świeżej lub mrożonej) żurawiny
3 łyżki miodu
4 łyżki cukru
1-2 ząbki czosnku
½ łyżeczki cynamonu
sok z 1 pomarańczy

W garnku (najlepiej o grubym dnie) umieścić wszystkie składniki - wymieszać. Postawić na gazie i doprowadzić do wrzenia. Następnie zmniejszyć ogień i gotować ok. 20-30 min. aż żurawina się rozpadnie, a całość zgęstnieje. Przełożyć do czystego słoiczka; wystudzić.
Przechowywać w lodówce. Podawać do pieczonych mięs, pasztetów lub serów.

9 komentarzy:

  1. Biorę. Zwłaszcza, że tak jak ja " ta po prostu bardzo się lubi z mięsem".
    ... i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Małgosiu a moge użyc żurawiny sklepowej, z torebki? W składzie jest cukier i olej, ale może jakbym ja wypłukała...?

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie wiem jaka to żurawina z torebki z dodatkiem oleju.
    Tutaj jednak potrzebna jest zwykła, w żaden sposób nie przetworzona...

    OdpowiedzUsuń
  4. o mamo, ale jeść mi się chce! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. na Święta do mięska czy też do pasztetów rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a gdzie kupic swieza? jest na targach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie na targach. :) U mnie (Gdańsk) niemal na każdym stoisku. :)

      Usuń
  7. Mniam <3 to takie smakowite <3


    www.sagneska.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne *.*

    Zapraszam na mojego nowego bloga http://immmbir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz. :) Jestem winna Ci informację: blog jest moderowany, spamowi i pyskówkom mówimy stop. We wszystkich innych sprawach zapraszam. :)